W tym miesiącu uczniowie klasy czwartej i szóstej mieli okazję porównać, jakie nowości proponuje nam program Scratch, który dobrze znają z lekcji informatyki, jeżeli uruchomimy sterowanie robotem Photon w środowisku Scratch. Udało im się zaprogramować podświetlanie oczu i czułek w dwóch różnych kolorach. Gratulacje!
Klasy IIIa i VIb doskonaliły programowanie Photona na zajęciach z panią Magdą (programowanie robota, by doszedł do wyznaczonego celu). Klasy VIIIb i VIb próbowały zrozumieć do czego służy Becreo i powoli przerabiały lekcje z kursu.
Na zajęcia bibliotecznych klasa druga utrwalała znajomość regulaminu biblioteki, przy okazji ucząc się programować trasę robota.
Nie zabrakło też pracy z chromebookiem, którego otrzymaliśmy z programu „Laboratoria przyszłości”. W klasie pierwszej odbyły się zajęcia podczas których chłopcy zrobili samodzielnie laptopy z papieru. Wzorując się na znanych urządzeniach. Wykonane laptopy posiadają możliwość wkładania liścików- maili z bezpieczna i niebezpieczną zawartością. Dzięki temu uczniowie poszerzali swoją wiedze na temat bezpiecznego korzystania z tych urządzeń.
Na zajęciach z doradztwa zawodowego uczniowie klas ósmych poznawali ofertę szkół ponadpodstawowych.
W marcu każdy uczeń miał okazje porozmawiać o drukarce 3D, pooglądać nowe wydruki. Duże zainteresowanie wzbudziły drukowane medale z wizerunkiem orła, który leci ponad napisem DBI. Dodanie znanego im napisu bardzo ich zainteresowało możliwością samodzielnego projektowania. Uczeń klasy ósmej wykonał w domu samodzielnie już dwa własne projekty. Jeden z nich został wydrukowany w szkole. Maćku brawo! Czy Ty czasem nie wybierasz się do szkoły o profilu informatycznym?