W czerwcu w ramach laboratoriów na zajęciach teatralnych nagrywaliśmy audiobooka na temat „Bezpieczne wakacje”. Teksty wykonywaliśmy z podziałem na role używając chromebooka i mikrofonu z akcesoriami. Ciekawe były też zajęcia teatralne podczas których wykorzystywaliśmy aparat fotograficzny wykonując zdjęcia siebie nawzajem i tworząc figury z naszych ciał .
Na informatyce klasa czwarta pracowała z robotami Photon. Zadaniem było kierowanie robotem za pomocą joistika i dojechanie do określonego pola przepychając kolorowy kubek. Kolor kubka był powiązany z zadaniem jaki należało wykonać na komputerze. Klasa 5 uczyła się kierować robotem omijając przeszkody i jeszcze popychając przedmiot. Było to trudne zadanie, ale okazało się, że wykonalne! Na kolejnej lekcji uczniowie próbowali przesunąć spychaczem stertę małych klocków. Na początku robot gubił klocki, ale uczniowie doszli do wniosku, że wystarczy zwolnić i uda się wykonać pracę bez straty klocków. W klasie 7 realizowaliśmy temat „Już programuję”. Uczniowie w większości pracowali w scratchu, ale był wyjątek. Maciej pierwszy raz podjął się próby programowania Photona w pythonie. Udało się skorzystać z gotowych programów a potem wprowadzić zmiany. Brawo Maćku, masz zmysł programisty. Robot pojechał i zmienił kolor czułek i oczu.
Na ostatnich lekcjach informatyki w klasach IV -VIII uczniowie omawiali zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji, w toku lekcji kierowali robotem Photon do miejsca, gdzie podane były zadania a następnie je rozwiązywali pracując przy komputerze. Wykorzystywaliśmy większą ilość robotów, więc uczniowie korzystali też z laptopów z użyciem Magic Dongle. Były też próby grania w piłkę. Okazało się, że zadanie jest trudne i choć istniała możliwość zmiany rodzaju piłeczki, nie każdy mógł trafić do bramki. Najlepiej strzelało się kulką papierową, która nie porusza się tak szybko.
W czerwcu, jak co roku, podsumowywany był program biblioterapeutyczny „Nie uzależnieniom! W życiu moim i moich kolegów” przygotowany dla kl. 8. Nowością w tym roku był fakt, że do realizacji tego przedsięwzięcia wykorzystane zostały roboty. Uczniowie mieli za zadanie wybrać ustawiony na planszy klocek z cechą charakteru i przewieźć go na odpowiednie wg ucznia miejsce. Zadanie to miało sprowokować dyskusję jakie cechy charakteru pomagają a jakie przeszkadzają w odmawianiu innym przy zachęcie korzystania z różnych używek. Dyskusja była bardzo ożywiona i zajęcia ciekawe.
Na koniec roku szkolnego uczniowie, którzy uzyskali tytuł Przyjaciela biblioteki szkolnej otrzymali dyplomy, pamiątkowe książki oraz wydrukowane na naszej drukarce 3D małe książeczki stojące na podium.
Przygoda ze sprzętem z Laboratoriów przyszłości rozpoczęta w tym roku szkolnym była ciekawym doświadczeniem i na pewno będzie kontynuowana i rozwijana w przyszłym roku.