Klasy starsze w styczniu musiały pomóc Św. Mikołajowi. Okazało się, że nie zostały dostarczone wszystkie świąteczne paczki. Pomocnicy Mikołaja (Roboty Photon) zabrali się ochoczo do pracy. Ich zadaniem było dostarczenie paczek w odpowiedni rejon. Bardziej doświadczeni mieli trudniejszą drogę do pokonania. Ci początkujący czekali na paczkę pod koniec trasy i dostarczali ją na miejsce. Współpraca dawała im dużo radości.
Czapki mikołajkowe wykonali uczniowie, którzy potem kodowali trasę. Spychacze wydrukowano na szkolnej drukarce 3D.
W ramach Laboratorium Przyszłości uczniowie klasy czwartej wykonywali ćwiczenia na kartach pracy:
* Tworzyli sekwencje instrukcji na papierze programując trasę robota Photona,
* znajdywali błędy w instrukcji papierowej
następnie sprawdzali w praktyce, czy Photon pojedzie prawidłowo. Okazało się, że programowanie na papierze jest trudniejsze, niż na tablecie, bo robot pokazuje jak jedzie i można wszystko skorygować.
Klasa 6 na zajęciach z wychowawcą korzystała z photona oraz programu rozpoznawania i nazywania emocji. Nawzajem zadawaliśmy sobie pytania jak czujemy się w różnych sytuacjach i kierowaliśmy robotem, który wskazywał emocje na planszy. każdy mógł spróbować swoich umiejętności w zakresie programowania robota.
W styczniu w kl. 1-3 przeprowadziliśmy zajęcia podsumowujące zdobyte umiejętności z zakresu programowania i korzystania z robotów Photon za pomocą interfejsów draw oraz bridge. Nie zabrakło też uwielbianego przez dzieci Scratcha Jr.
Uczniowie wzięli udział w fascynującej przygodzie, grając w interaktywną grę planszową. Dzieci korzystały z interaktywnej kostki do gry jako widgetu, przy okazji poznając to pojęcie. Każde pole na planszy zawierało zadanie związane z tym, czego dzieci się nauczyły w minionym półroczu. To była doskonała okazja do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy.
W trakcie gry dzieci pisały samodzielne krótkie programy, odpowiadały na pytania dotyczące funkcji bloczków oraz sposobów rozwiązywania problemów. Praktyczne zastosowanie umiejętności programowania sprawiło, że dzieci zdobyły pewność siebie w tworzeniu prostych kodów.
Dodatkowo, dzieci miały okazję przenosić swoje kody, stworzone za pomocą zalaminowanych bloczków, na dużą tablicę interaktywną. To zadanie nie tylko angażowało dzieci w proces programowania, ale również stanowiło doskonałe ćwiczenie dla lewej półkuli mózgu, rozwijając umiejętności logicznego myślenia.
W kolejnym półroczu kontynuujemy naszą podróż w cyfrowy świat!
11.01.24r odbyły się zajęcia biblioteczne pt. „Ślubuję czytać książki mając zawsze czyste rączki…”
link tutaj: https://zs17.wroclaw.pl/slubuje-czytac-ksiazki-majac-zawsze-czyste-raczki-pasowanie-na-czytelnika-biblioteki-szkolnej/ .
Po bibliotece oprowadzał pierwszoklasistów robot Photon, on też losował kolory, do których uczniowie dojeżdżali, by wybrać książki. Na koniec otrzymali pamiątkowe dyplomy i zakładki do książek wydrukowane na naszej drukarce 3D.