Z okazji Międzynarodowego Dnia Książki i Praw Autorskich, który przypada w kwietniu odbyło się kilka akcji mających na celu zapoznanie uczniów z książkami znajdującymi się w bibliotece szkolnej.
- Na lekcjach języka polskiego nauczyciel przedstawił naszym uczniom kilka ciekawych propozycji czytelniczych. Wśród nich znalazły się książki dla starszych uczniów jak np. „Pozłacana rybka” czy „Dziennik cwaniaczka” dla młodszych czytelników.
Prezentacja wzbudziła zainteresowanie zasobami bibliotecznymi naszej szkoły i być może zaowocuje zwiększeniem czytelnictwa wśród uczniów. Czego i im i sobie gorąco życzymy w Międzynarodowym Dniu Książki. - Natomiast na zajęciach z bibliotekarką uczniowie klas I-III poznawali pozycje, które można wykorzystywać, by ciekawie spędzać czas z książką, inaczej niż tylko czytając. Klasy młodsze mogły, korzystając z kilku wersji książki „Układanki- zgadywanki” poukładać rozmaite formy z piankowych figur geometrycznych wyjętych z książki, przeczytać zagadkę i rozwiązać ją, miały okazję pobawić się w wyścigi samochodowe, wybierają książkę „Fantastyczne wyścigówki”, która posiada rozkładany tor do jazdy i bardzo ładnie wykonane figurki wyścigówek. Chłopców zainteresowały też książki o piratach, które można nie tylko czytać, ale także oglądać ciekawie zaprezentowane rysunki, przybliżające daną tematykę młodszym czytelnikom.
- Także uczniowie klasy piątej i szóstej mieli okazję poczytać ruchome książeczki. Zainteresowały ich pozycje Układanki- zgadywanki oraz Seria Bawidoc np. „Dzięki zmysłom poznajemy świat”.
Wyjmowanie książek z półek bibliotecznych i przynoszenie ich do klasy lekcyjnej spotkało się z dużym zainteresowaniem uczniów i będzie kontynuowane, by rozbudzić czytelnicze smaki u naszych uczniów. Szczególnie, że biblioteka szkolna jest mały pomieszczeniem i nie da rady pracować tu z całą klasą.
- Klasy czwarte, także miały okazję uczestniczyć w zajęciach o książkach. Roboty Photon sprawdzały, czy uczniowie znają bajki. Należało zaprogramować robota, który dojeżdżał do kartki z zadaniem a następnie odpowiedzieć na pytanie. Pytania w dużej mierze okazały się trudne i uczniowie prosili kolegów z klasy o pomoc a czasem odpowiedzi musiała udzielić nauczycielka. Okazuje się, że dzieci nie znają treści wielu znanych bajek. Nauczycieli polonistów i bibliotekarkę czeka teraz nowe wyzwanie: podróż w świat bajek.